Απώλεια βάρους και πως να μην "κολλήσετε" στα ίδια κιλά

Πολλές φορές παρατηρούμε ότι ενώ προσπαθούμε να κατέβουμε από κάποια συγκεκριμένα κιλά δυσκολευόμαστε αρκετά. Αυτό συμβαίνει για διάφορους λόγους αλλά κυρίως επειδή ο οργανισμός μερικές φορές θεωρεί κάποια κιλά ιδανικά για αυτόν, είτε όταν είμαστε σε φυσιολογικά κιλά (και αυτό είναι κάτι πολύ θετικό), είτε όταν υπάρχουν μερικά κιλά παραπάνω αλλά έχει μετατοπιστεί, λανθασμένα θα λέγαμε, η ιδέα του οργανισμού για τα κιλά στα οποία θέλει να παραμείνει. Έτσι όταν κάποιος μειώνει τις θερμίδες για να καταφέρει μία απώλεια ο οργανισμός τότε ρίχνει τον μεταβολισμό ώστε να παραμείνουμε στ ίδια κιλά και το αντίθετο, δηλαδή όταν φάμε περισσότερο ανεβάζει το μεταβολισμό και τότε δε παίρνουμε κιλά. Αυτό λέγεται και “set point theory”, δηλαδή τα κιλά τα θεωρεί ορόσημο για τον οργανισμό.

Έχοντας ένα διαιτολόγο διατροφολόγο να συντάσσει ένα εξατομικευμένο διαιτολόγιο για εσάς, έχετε ένα σύμμαχο στο να "ξεκολλήσετε" από τα κιλά σας, ο διαιτολόγος γνωρίζει τι πρέπει να κάνει για να σας βοηθήσει.

Υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορείτε να κάνετε και εσείς ώστε να τονώσετε πάλι το μεταβολισμό σας και να επιτύχετε το στόχο σας.
1. Να αυξήσετε τα γεύματα παραμένοντας όμως στις ίδιες θερμίδες μέσα στην ημέρα. Με τον τρόπο αυτό λόγω της θερμογένεσης του φαγητού, ο οργανισμός κάθε φορά που χωνεύει θα κάψει αναγκαστικά κάποιες θερμίδες. Έτσι αυξάνοντας τη συχνότητα των γευμάτων βοηθάμε τον οργανισμό να καίει περισσότερες θερμίδες.

2. Να διαφοροποιήσετε τον τρόπο με τον οποίο γυμνάζεστε. Ο οργανισμός όταν συνηθίσει σε ένα τρόπο γυμναστικής κάποιας έντασης, ίσως χρειάζεται λίγο μεγαλύτερη ένταση για να υπάρξουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Επίσης η αερόβια άσκηση σας βοηθά να κάψετε περισσότερες θερμίδες όταν την ακολουθείτε για αρκετή ώρα συνεχόμενα. Για παράδειγμα αν κάνατε ένα περίπατο 20 λεπτά και αυτό το κάνατε εδώ και ένα χρόνο ίσως καλό θα ήταν να περπατάτε τώρα 30 λεπτά.

3. Να μη ξεχνάτε να τρώτε πρωινό. Το πρωινό το ξεχνάμε οι περισσότεροι και αυτό διότι όλοι το πρωί βιάζονται και ξεχνούν ότι ο οργανισμός έμεινε νηστικός τόσες ώρες κατά τη διάρκεια του ύπνου και οι μύες όταν έχουμε πια ξυπνήσει χρειάζονται ενέργεια. Εάν, λοιπόν, βιάζεστε πολύ μπορείτε να πάρετε έστω στο χέρι μία μικρή συσκευασία γάλακτος 1-2% ή ένα μικρό χυμό ή έστω ένα κριτσίνι ή μία μπάρα δημητριακών. Θα έχετε μετά πολύ μεγαλύτερη ευεξία.

4. Να πίνετε αρκετό νερό, διότι όταν είμαστε αφυδατωμένοι δεν κάνουμε το ίδιο καλές καύσεις. Ανάλογα πάντα και με τη σύσταση του γιατρού σας, καλό είναι να προσπαθείτε οι γυναίκες να πίνετε 1 ½ λίτρο και οι άνδρες 2 λίτρα. Σίγα σιγά και σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, να σκέφτεστε ανά 1-2 ώρες να πίνετε ένα μικρό ποτήρι νερό και έτσι σιγά σιγά φτάνετε στον επιθυμητό στόχο.