Διατροφή στο ταξίδι.

Η διατροφή μας όταν ταξιδεύουμε

Τραίνο, αεροπλάνο, αυτοκίνητο, πλοίο

2016 by Ιωάννα Αθανασοπούλου Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Όταν ταξιδεύουμε για τις διακοπές μας είναι η στιγμή που περιμένουμε να χαλαρώσουμε, έτσι έχοντας λίγο κουραστεί με την προετοιμασία, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ίσως επιλέξουμε λιγότερο υγιεινές τροφές/φαγητά. Κάθε ένα από τα μέσα που πρόκειται να ταξιδέψουμε έχει περιορισμούς για το τι θα επιλέξουμε. Για να γλυτώσουμε όσο γίνεται τη διατροφή μας εκείνη την ημέρα μπορούμε για παράδειγμα να έχουμε προνοήσει ώστε να φάμε κάτι πιο υγιεινό πριν φύγουμε από το σπίτι, ή ακόμα και να έχουμε πάρει μαζί μας σνακ τα οποία είναι εύκολα στη μεταφορά όπως μπάρα δημητριακών, ανάλατοι ξηροί καρποί, μικρά πακετάκια από μπισκοτάκια ολικής αλέσεως, μπανάνα, ξερά φρούτα.

Το μόνο που θα πρέπει να προσέξουν όσοι έχουν ευαίσθητο στομάχι και ανακατεύονται μέσα στο αυτοκίνητο/πλοίο είναι να έχουν πιει λίγα υγρά και γουλιά γουλιά πριν ξεκινήσουν το ταξίδι τους και αν έχουν καταναλώσει φαγητό αυτό να έχει γίνει τουλάχιστον 2 ώρες πριν και να ήταν κάτι σχετικά στεγνό, έτσι αποφεύγουμε την ταλαιπωρία ειδικά όταν έχει π.χ. λίγες στροφές παραπάνω ο δρόμος ή η θάλασσα έχει λίγο περισσότερα μποφόρ, σε αυτές μάλιστα τις περιπτώσεις είναι καλό να έχουμε προνοήσει και να έχουμε μαζί μας κάποια κριτσίνια χωρίς σουσάμι ή μπισκότα χωρίς λίπη/σοκολάτα ή φρυγανιές.

Τώρα όσον αφορά τις στάσεις ή την αναμονή στο αεροδρόμιο ή την παραμονή μέσα στο πλοίο/τραίνο καλό είναι να προσπαθήσουμε να μην παρασυρθούμε και καταναλώσουμε τροφές που δε μας προσφέρουν τίποτα το ιδιαίτερο και να επιλέξουμε όσο το δυνατόν πιο υγιεινά, π.χ. 1 τοστ αντί για 1 μεγάλο σάντουιτς, να αποφύγουμε πατατάκια/τηγανιτές πατάτες, αν έχουμε ευχέρεια επιλογής να επιλέξουμε ένα εστιατόριο το οποίο θα έχει και σαλάτα ή αντί για γλυκό να επιλέξουμε μία φρουτοσαλάτα ή αν δεν πεινάμε πολύ μπορεί να φάμε 1 γιαούρτι ή να πιούμε 1 μικρό σοκολατούχο γάλα. Τέλος αν βρισκόμαστε στο αεροπλάνο και θέλουμε λίγο να προσέξουμε μπορούμε να φάμε αργά μασώντας καλά την κάθε μπουκιά (αυτό βέβαια ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις) και ίσως χορτάσουμε νωρίτερα ώστε να αποφύγουμε το επιπλέον ψωμάκι και το γλυκό του δίσκου, που επειδή είναι μπροστά μας καμία φορά μπορεί να τα καταναλώσουμε χωρίς πραγματικά να πεινάμε. Το πιο σημαντικό ειδικά στις πτήσεις με αεροπλάνο είναι να μην ξεχνάμε να πίνουμε άφθονο νερό εφόσον δε μας ενοχλεί. Καλό ταξίδι!



        Κλείστε ραντεβού στο 210 89 56 018. Αρεοπαγίτου 3, Αθήνα και Μεταξά 14, Γλυφάδα