ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ

Αθανασοπούλου Ιωάννα, MSc Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

08.01.2017 by Ιωάννα Αθανασοπούλου Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Γενικές οδηγίες

Καλό είναι και η γυναίκα αλλά και ο άνδρας να διατρέφονται σωστά. Καλό είναι να τρώτε αρκετά φρούτα, λαχανικά, προϊόντα ολικής αλέσεως και γαλακτοκομικά προϊόντα καθημερινά. Συγκεκριμένες βιταμίνες και συστατικά –όπως η βιταμίνη C και Ε, ο ψευδάργυρος και το φυλλικό οξύ – είναι σημαντικά στη γονιμότητα. Επίσης καλό είναι να μειώσετε και σιγά σιγά να κόψετε το αλκοόλ αλλά και το κάπνισμα.



Ιδανικό βάρος

Η υποθρεψία ιδιαίτερα στις γυναίκες προκαλεί προβλήματα και στο κύκλο και για το λόγο αυτό καλύτερα είναι να βρίσκονται σε φυσιολογικό βάρος με δείκτη μάζας σώματος από 20 μέχρι 25. Η απότομη απώλεια βάρους καθώς και το υπερβολικό βάρος δεν ενδείκνυνται.



Ο ρόλος του φυλλικού οξέος.

Το φυλλικό οξύ είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις γυναίκες σε αναπαραγωγική ηλικία και βρίσκεται σε τροφές όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι, τα εσπεριδοειδή, τους ξηρούς καρπούς, τα όσπρια και τα εμπλουτισμένα τρόφιμα

Διατηρώντας ένα υγιές βάρος, βασιζόμενοι σε υγιεινές επιλογές τροφών από όλες τις ομάδες μπορούμε να διατηρήσουμε ένα υγιές βάρος.



Τι τροφές χρειάζονται.

    Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη όπως το κόκκινο και άσπρο κρέας, το ψάρι, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και τα αυγά. Σημαντικές πηγές διατροφικών στοιχείων.
    Λαχανικά (ιδιαίτερα τα φυλλώδη λαχανικά, τα μπιζέλια, οι κολοκύθες, το μπρόκολο. Αναντικατάστατες πηγές βιταμινών και μετάλλων καθώς και φυτικών ινών στη διατροφή μας.
    Φρούτα (ιδιαίτερα πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ, λεμόνια και φρέσκουςχυμούς) Σημαντικές πηγές βιταμινών C και φυλλικού οξέος.
    Αμυλούχα προϊόντα όπως το μαύρο ρύζι, τα μακαρόνια, τα δημητριακάολικής αλέσεως που περιέχουν υδατάνθρακες και είναι καλές πηγές ενέργειας και φυτικών ινών.
    Γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι. Πηγές ασβεστίου που βοηθούν να έχουμε γερά κόκαλα και δόντια. Τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι ένα γαλακτοκομικό μέσα στην ημέρα κάνει καλόόταν είναι πλήρες όπως π.χ. το γάλα ή το γιαούρτι.
    Τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο είναι τα οστρακοειδή, οι σαρδέλες και το κοτόπουλο καθώς επίσης και τα όσπρια και οι τροφές ολικής αλέσεως.


Κλείστε ραντεβού στο 210 89 56 018. Αγγ. Μεταξά 14, Γλυφάδα - Αθήνα