ΧΑΜΗΛΟΣ ΣΙΔΗΡΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΔΙΑΙΤΑ ΓΙΑ ΣΙΔΗΡΟΠΕΝΙΑ

20.4.2016 by Ιωάννα Αθανασοπούλου Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Που οφείλεται;

Στην κατανάλωση τροφών με μικρή περιεκτικότητα σε σίδηρο.
Στις τακτικές απώλειες μικρών ποσοτήτων αίματος, όπως συμβαίνει στις γυναίκες κατά την έμμηνο ρύση.
Στην απώλεια αίματος από επιπλοκή κάποιου έλκους του στομάχου ή άλλες αιματολογικές παθήσεις.



Σε ποιους εμφανίζεται κυρίως;

Εμφανίζεται κυρίως σε παιδιά και γυναίκες σε αναπαραγωγική ηλικία.
Στις εγκύους λόγω των αυξημένων αναγκών του οργανισμού.
Στα παιδιά λόγω της μεγάλης και γρήγορης ανάπτυξης. Στους αθλητές αντοχής κυρίως με περισσότερες τις γυναίκες λόγω της χαμηλής πρόσληψης σιδήρου σε σχέση με τις αυξημένες ανάγκες λόγω άσκησης.



Ποίες τροφές περιέχουν σίδηρο;

Από τις καλύτερες πηγές είναι το μοσχαρίσιο κρέας, ο λέκιθος του αυγού, τα οστρακοειδή. Tα εντόσθια όπως συκώτι, νεφρά, καρδιά, σπλήνα απαγορεύονται σε περίπτωση εγκυμοσύνης διότι περιέχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α που μπορεί να προκαλέσει δυσμορφίες στο έμβρυο
Τα όσπρια και ορισμένα λαχανικά (π.χ. σπανάκι) είναι καλές “χορτοφαγικές πηγές” όπως επίσης και το ψωμί ολικής άλεσης.
Να προτιμώνται προϊόντα εμπλουτισμένα σε σίδηρο.



Πώς απορροφάται καλύτερα ο σίδηρος;

Σημαντικό είναι το κατά πόσο απορροφάται ο σίδηρος, γεγονός που δεν είναι άμεσα συνδεδεμένο με την περιεκτικότητα της τροφής σε σίδηρο αλλά και στο είδος του σιδήρου.
Ο σίδηρος που περιέχεται στα προϊόντα ζωικής προέλευσης είναι εκείνος που απορροφάται συνήθως καλύτερα σε αντίθεση με τα φυτικά κυρίως προϊόντα.



Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος πρόσληψης σκευασμάτων σιδήρου;

Λήψη σκευασμάτων σιδήρου καλύτερα να γίνεται όταν είσαστε νηστικοί.
Προτιμότερο το πρωί όταν ξυπνήσετε.
Η απορρόφηση είναι καλύτερη αν έπειτα πιούμε έναν χυμό από πορτοκάλι ή μία βιταμίνη C.
Η λήψη καφέ ή τσαγιού ή τροφής που περιέχει γαλακτοκομικά, καλό είναι να γίνει έπειτα από 2 ώρες γιατί μειώνουν την βιοδιαθεσιμότητα του σιδήρου, δηλαδή εμποδίζουν την απορρόφησή του από τον οργανισμό.
Σε περίπτωση που η λήψη σιδήρου γίνει το πρωί που είστε νηστικοί τότε η καλύτερη απορρόφηση θα γίνει όταν 2 ώρες πριν και 2 ώρες μετά δεν έχετε λάβει τροφές που επηρεάζουν τη βιοδιαθεσιμότητά του όπως τα γαλακτοκομικά, ο καφές και το τσάι.





        Κλείστε ραντεβού στο 210 89 56 018. Αγγ. Μεταξά 14, Γλυφάδα - Αθήνα